طراحی ویلا

طراحی ویلا اویم شاهانه

طراحی ویلا

طراحی ویلا اویم شاهانه

درباره ما
_
دفتر معماری اویم شاهانه از سال 94 فعالیت های خود را در زمینه صنعت ساختمان سازی،طراحی ویلا و اجرای ویلا ، معماری، داخلی ، منظر، نما ، مسابقات معماری توسط مهندس رضاامیری تاسیس شد و تاکنون توانسته اند دو بار در مسابقات معماری المان شهری رتبه اول رو کسب کنند و ده ها طرح در سرتاسر ایران طراحی و اجرا شده است.

طراحی ویلا به سبک ایرانی

پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۵ ب.ظ | طراحی ویلا اویم شاهانه اویم شاهانه | ۰ نظر

طراحی ویلا به سبک ایرانی

امروزه به دلیل مد و تغغیر فرهنگ در جوامع مختلف شاهد تغییر در سازه ها و بناهای امروزه نیز هستیم که اکثر ویلا ها به حای اینکه طراحی ای به سبک ایرانی داشته باشند، طراحی تالار شهر به وضوح طرحی مدرن و کلاسیک دارند که برگرفته از طراحی روم باستان است و هیچ نوع نقش و نگار ایرانی ای در آن دخالت ندارند. به دنبال همین موضوع معماران بسیاری تلاش کردند تا هنر و طراحی ایرانی را زنده نگه دارند و به خوبی به آن ها جلوه بدهند تا مورد توجه مردم قرار بگیرد. به این طراحی ویلا به سبک ایرانی، طراحی سنتی گفته می شود. پتینه ظروف پلی استر ویلاهای سنتی با ویلاهای مدرن تفاوت هایی دارند که در این مقاله به طرز ساخت و طراحی ویل به سبک ایرانی و سنتی و تفاوت بین ویلا سنتی و مدرن می پردازیم.

https://clashsite.ir/%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%82%d9%81-%da%a9%d8%a7%d8%b0%d8%a8/

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا سنتی یا ایرانی

یکی از طرفدارترین ویلاهای سنتی، سبک باغ ویلا است که علاوه بر زیبایی، آرامش خاصی نیز دارد. برای اینکه ویلایی با طراحی به سبک ایرانی داشته باشیم، باید به نکات زیر توجه کنیم.

  • نما ویلا سنتی یا ایرانی

در ساخت ویلاهایی با سبک ایرانی، از آجر در نما استفاده می شود که ظاهری سنتی و کلاسیک تر به سختمان ویلا می دهد عکس ویلا و استخر و تا به امروز کاربرد زیادی داشته است. از این نوع آجر ها می توان به انواع آجر قفقازی و نسوز اشاره کرد که این روزها در طراحی نمای بیرونی ویلا ها مورد استفاده قرار می گیرد.

  • شیشه و نورگیر ویلا سنتی

برای طراحی نورگیر ها هنگام طراحی ویلا به سبک ایرانی معمولا از شیشه های تکه ای و رنگی استفاده می شود که بسیار نمای زیبایی دارد و باعث سنتی تر شدن سبک ویلا می شود و معمولا مورد توجه بسیاریث از افراد قرار می گیرد.

  • ساخت حیاط و طراحی ویلا به سبک ایرانی

نقاشی ساختمان شهرک غرب

در این نوع از ویلاها در انواع مختلفی می توان حیاط و یا محوطه فضای باز را طراحی کرد. اول اینکه ساخت یک بالکن در حیاط هر ویلا باعث می شود که فضای ویلا به سبک سنتی و ایرانی نزدیکتر شود و به دلیل فضای مناسب می تواند به یک گلخانه کوچک در خانه تبدیل شود که آرزوی هر ایرانی است.

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا ایرانی

در ادامه و برای ساخت حیاط می توان از راه حل های زیر استفاده کرد: ساخت آلاچیق و یا تخت های سنتی که هرکدام می تواند زیبایی خاصی به ویلا شما بدهد. همچنین یکی از نکات مهم در طراحی ویلا به سبک ایرانی این است که یک حوض در وسط خانه و ویلا طراحی شود که باعث زنده کردن خاطرات خانه های قدیمی می شود و نیز با جمع آوری و نگهداری تعدادی ماهی در این حوض می توان به حیاط ویلا سنتی، زیبایی های بیشتری نیز بخشید.

ساخت باغچه سنتی در حیاط ویلا

یکی دیگر از راه حل های طراحی ویلا به سبک ایرانی، طراحی حیاطی با سبک ایرانی است طراحی داخل تالار عروسی که همانطور که گفتیم ساخت  حوض و آلاچیق یکی از این انواع است که باعث زیبایی بیشتر ویلا می شود و آن را به یک ویلا یرانی تبدیل می کند. اما متاسفانه این روزها معماران کمی هستند که به سبک ایرانی ویلا را طراحی می کنند و به همین دلیل بهتر است برای ساخت یک ویلا به سبک ایرانی با یک معمار متخصص و کاربلد که طراحی های زیادیی انجام داده است کمک بگیرید و کار خود را به او بسپارید.

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا ایرانی

تفاوت طراحی ویلا سنتی و مدرن

ویلا مدرن به ویلایی گفته می شود که برخلاف ویلاهای سنتی از ظاهری مدرن برخوردار است و به جای ساتفاده از آجر در آنها از کاشی یا سرامیک استفاده می شود. در طراحی ویلا مدرن علاوه بر یکدست و یکپارچه بودن محیط، آن را به چند بخش تقسیم می کنند. استفاده از خطوط تمیز در داخل و خارج ویلا، بدون هیچ گونه تزئینات اضافی، به خانه های مدرن ما یک فضای داخلی بدون تجملات و فضاهای کاملاً جادار و غیر رسمی را می بخشد. این طراحی های معاصر بر روی نقشه های کف باز تمرکز دارند و به طور برجسته دارای پنجره های بزرگ هستند و آنها را برای استفاده از نور طبیعی برای روشنایی فضای داخلی و همچنین برای گرفتن نمای خوب، مناسب می کند. اما همانطور که گفتیم در طراحی ویلا به سبک ایرانی و سنتی از آجر استفاده می شود عکس ویلا رامسر و به جای استفاده از نورگیر ها و پنجره های بلند و به اندازه ی دیوار، از پنجره های کوچک تری استفاده می کنند که با فضا و نمای خانه یک ترکیب زیبا را خلق می کند.

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا ایرانی

کدام ویلا پرطرفدار تر است، طراحی ویلا به سبک ایرانی یا مدرن؟

قیمت کنیتکس 1401

هرکدام از ویلا های مدرن و سنتی با طراحی های مختلف مسلما طرفداران خاص خود را دارند. اما با مشاهده در سطح شهر ها متوجه م یشوید که ویلاهای مدرن امروزه مورد توجه بیشتر مردم قرار گرفته و افراد خاصی هستند که ویلاهای سنتی را انتخاب می کنند و به این نوع از ویلاها علاقه دارند. هر کدام از ویلا ها انواع مختلفی دارند که در سبک ها و اندازه های متفاوت ساخته می شود.

انواع ویلا: ویلاهای یک طبقه، دو طبقه و سه طبقه بیشتر مرسوم هستند که در سبک های مدرن، کلاسیک یا سنتی ساخته می شوند.

انواع مصالح مورد نیاز برای ساخت ویلا:

ویلا ها با مصالح مختلفی از جمله آجر، گچ، سیمان، سرامیک و … ساخته می شوند. طراحی ویلا دو طبقه اما نوع خاصی از ویلا نیز وجود دارد که به صورت پیش ساخته نیز به فروش می رسد و به دلیل هزینه کمی که دارد مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. اما این ویلا ها به دلیل استجکام قابل قبولی که نسبت به ویلاهایی از پیش ساخته نشده، ندارند، معمولا در یک طبقه ساخته می شوند و فقط در یک منطقه خاص آب و هوایی ساخته می شوند. از جمله این ویلا های می توان به ویلای ساندویچ پانل، ال اس اف اشاره کرد.

طراحی ویلا ایرانی

طراحی ویلا ایرانی

جمع بندی:

با توجه به این مقاله متوجه شدیم که ویلا های سنتی و طراحی ویلا به سبک ایرانی مورد توجه افاراد خاصی است هزینه ساخت ویلا در دماوند و به دلیل سبک خاصی که دارد باید طبق یکسری از فرمول ها و نکات به آنها پرداخته شود و در نوع خاصی ساخته شوند. شما هم می توانید با کمک یک معمار کاربلد در این زمینه ویلا سنتی خود را طراحی و بسازید.

  • طراحی ویلا اویم شاهانه اویم شاهانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی