طراحی ویلا

طراحی ویلا اویم شاهانه

طراحی ویلا

طراحی ویلا اویم شاهانه

درباره ما
_
دفتر معماری اویم شاهانه از سال 94 فعالیت های خود را در زمینه صنعت ساختمان سازی،طراحی ویلا و اجرای ویلا ، معماری، داخلی ، منظر، نما ، مسابقات معماری توسط مهندس رضاامیری تاسیس شد و تاکنون توانسته اند دو بار در مسابقات معماری المان شهری رتبه اول رو کسب کنند و ده ها طرح در سرتاسر ایران طراحی و اجرا شده است.

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

ارزش ساخت و ساز در تهران

يكشنبه, ۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۰۹:۰۷ ق.ظ | طراحی ویلا اویم شاهانه اویم شاهانه | ۰ نظر

ما در Lendlease معتقدیم زندگی در شهر باید در ارتباط مردم و مکان باشد. به همین دلیل آپارتمان هایی ایجاد می کنیم که مردم را از طریق فضاهای مشترک دور هم جمع می کند و به همین دلیل شهرهای ما به گونه ای طراحی شده اند که قابل پیاده روی و دسترسی هستند. مکان هایی که مردم دوست دارند در شهرها زندگی کنند ، احساس مالکیت ، ساخت خانه غرور و اجتماع ایجاد می کند. طراحی و کیفیت هوشمند از ویژگی های بارز آپارتمان های ماست که به نور و مواد طبیعی ، امنیت ، حریم خصوصی و دیدگاه ها بسیار اهمیت می دهند. آنها در استفاده بیشتر از فضا و به حداقل رساندن اتلاف موثر هستند. آپارتمان های ما به افرادی که در شهرها زندگی می کنند ، ارزش طولانی مدت و کیفیت زندگی را ارائه می دهند.

APARTMENTS Lendlease چیزی فراتر از ساختمانهای آپارتمانی ارائه می دهد - ما تلاش می کنیم بهترین ها را در زندگی در شهر ایجاد کنیم. تفکر هوشمندانه در مورد نحوه طراحی و ساخت آپارتمان به پرورش احساس تعلق و اجتماع کمک می کند. از طریق تخصص خود در زمینه ایجاد بهترین مکانهای شهری ، ترکیب ساختمانهای آپارتمانی ، ساخت منزل خرده فروشی و محل کار ، به مردم کمک می کنیم تا در مکانهای پر رونق و معتبر شهری - و با کار و بازی در این نزدیکی زندگی کنند.

  • ، انتظار می رود حدود 283000 واحد جدید در سال جاری وارد بازار شوند ، که بسیار کمتر از اوج 2018 است .
  • allas- ORT ORTH مترو پیچیده در صدر نمودار برای سومین سال متوالی ، با بیش از 19000 آپارتمان های جدید پیش بینی شده در سال 2020 است.
  • انتظار می رود مترو سن خوزه تعداد واحدهای پیش بینی شده سال گذشته را دو برابر کند ، در حالی که میامی بیشترین افت در آپارتمان های جدید را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

با شیوع بیماری همه گیر Covid-19 که در اواخر سال 2018 کاهش قابل توجهی در ساخت آپارتمان را پیچیده تر کرده است ، تکمیل های جدید در سراسر کشور شروع به نشان دادن روند نزولی پس از بحران 2008 است. طبق گفته یاردی ماتریکس ، انتظار می رود 283،114 آپارتمان جدید در سال جاری تکمیل شود که در مقایسه با سال 2019 افت 12 درصدی چشمگیر داشته است. داده ها مربوط به اجاره آپارتمان در ساختمان های بزرگ 50 واحدی یا بیشتر است.

  • ، انتظار می رود حدود 283000 واحد جدید در سال جاری وارد بازار شوند ، که بسیار کمتر از اوج 2018 است .
  • allas- ORT W ORTH  سیمان کنیتکس دیوار حیاط مترو پیچیده در صدر نمودار برای سومین سال متوالی ، با بیش از 19000 آپارتمان های جدید پیش بینی شده در سال 2020 است.
  • http://tbaras.ir/post/87
  • انتظار می رود مترو سن خوزه تعداد واحدهای پیش بینی شده سال گذشته را دو برابر کند ، در حالی که میامی بیشترین افت در آپارتمان های جدید را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

با شیوع بیماری همه گیر Covid-19 که در اواخر سال 2018 کاهش قابل توجهی در ساخت آپارتمان را پیچیده تر کرده است ، تکمیل های جدید در سراسر کشور شروع به نشان دادن روند نزولی پس از بحران 2008 است. طبق گفته یاردی ماتریکس ، انتظار می رود 283،114 آپارتمان جدید در سال جاری تکمیل شود که در مقایسه با سال 2019 افت 12 درصدی چشمگیر داشته است. داده ها مربوط به اجاره آپارتمان در ساختمان های بزرگ 50 واحدی یا بیشتر است.

 

 

 

سازنده اضافه اشکوب در تهران و کرج

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰ ب.ظ | طراحی ویلا اویم شاهانه اویم شاهانه | ۰ نظر

ساخت اضافه طبقه

ساخت اشکوب این روزها به دلیل گرانی زمین و خانه ها، ساخت طبقه اضافه روی هر خانه بیشتر شده و مردم به این کار رغبت بیشتری پیدا کرده اند. ساخت اشکوب بای ساخت اضافه طبقه یا به اصطلاح اضافه اشکوب، شما نیاز به مجوز از شهرداری دارد که دلیل و نحوه دریافت آن را در ادامه مقاله به شما می گوییم. ساخت اضافه طبقه در واقع به طبقه جدید بستگی دارد. طراحی نقشه ویلا اگر این طبقه می تواند بر روی ستون هایی و دیوار هایی که از قبل ساخته شده اند بنا شود، تنها چیزی که شما نیاز دارید این است که بررسی کنید ستون ها می توانند بارهای اضافی را تحمل کنند و پایه ها هنوز هم می توانند آنها را پشتیبانی کنند. اگر پاسخ مثبت است، ساخت آپارتمان ادامه ساخت اضفه طبقه راحت است؛ اما اگر پاسخ منفی است، باید به دنبال تقویت ساختار ساختمانتان باشد. همچنین اگر طرح جدیدی داشته باشید، این ساخت کمی چالش برانگیزتر می شود.

ده ها نمونه کار در زمینه اضافه اشکوب در تهران و کرج

۰۲۱۲۸۴۲۷۰۷۸ ارتباط با ما 

ساخت اشکوب

ساخت اشکوب

ساخت اضافه طبقه به معنای بارگیری اضافی یک طبقه روی یک ساختمان ساخته شده است.  ساخت اشکوب برخی از ساختمانها با این هدف ساخته شده اند که بعداً طبق نیاز، طبقه های اضافی نیز به آن ها اضافه شوند. اشکوب طبقه بیشتر اوقات این طبقه اضافی لازم است. در این حالت آنها معمولاً در صورت امکان تکیه گاههایی را در قسمت خارجی ساختمان اضافه می کنند. هنگامی که لازم است داخل آن سوراخ های کف و دیوارها را به راحتی برش می دهند تا تیرهای اضافی اضافه شود. روند کار پیش پا افتاده ای نیست اما این کار نشدنی هم نیست. شما با مشورت با یک معمار باتجربه و کاردان می توانید این کار را به راحتی انجام دهید و یک اضافه طبقه روی خانه خود بنا کنید.

http://bazaralaeddin.ir/post/10/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%A8%DB%8C%D9%86-cad-%D9%88-cam.html

ساخت یک طبقه اضافه

بسیاری از آپارتمان های قدیمی ساخته شده کنون نیاز به بازسازی دارند. یکی از گزینه هایی که برای تأمین هزینه های نوسازی نمایان شده، مراحل طراحی ویلا ساخت یک طبقه اضافه است. اشکوب طبقه ساختمانها غالباً دارای سقف های مسطح هستند که این امر باعث راحی ساخت یک طبقه اضافه از نظر معماری و فنی می شود. ساخت اشکوب اندازه واحدهای انتخاب شده برای برنامه ریزی ساخت اضافه طبقه و همچنین برای برنامه ریزی و اجرای ساخت و نصب تأثیراتی دارد. واحدهای پیش ساخته قاب چوبی را می توان روی دال بتنی موجود نصب کرد. جهت و محل قرارگیری واحدها معمولاً با توجه به موقعیت سازه هایی که قرار است ساختمان روی آن ها بنا شود، مشخص می شود.

ساخت و طراحی در یزد

اضافه اشکوب

اضافه اشکوب یک راه حل برای ساخت اضافه طبقه روی خانه است. رپورتاژ چیست؟ اضافه اشکوب به معنای توسعه یک بنا است. اضافه اشکوب یا توسعه بنا معمولا به این صورت است که سازنده یا مالک در مرحله اول یک پروانه ساخت از شهرداری محل مسکونی خود دریافت می کند؛ اما بعد از چند مدت چه ساختمان آماده شده باشد و چه در حال ساخت باشد به فکر اضافه کردن طبقه یا طبقاتی به وضع موجود می‌کند.

۰۲۱۲۸۴۲۷۰۷۸ نحوه ارتباط با ما 

ساخت اشکوب
ساخت اشکوب

 

ساخت اشکوب در گذشته اضافه اشکوب صرفا برای افزایش فضا صورت می گرفت، اما این روزها اضافه اشکوب برای سرمایه گذاری و استفاده بهتر از فضا و یا زیبایی بیشتر خانه و یا ویلا صورت می گیرد. اما همه ما می دانیم برای هر گونه ساخت و سازی باید مجوز دریافت کنیم. عکس ویلا باغ برای اضافه اشکوب و ساخت طبقه اضافه نیز باید مجوز ساخت داشته باشیم. ساخت اشکوب در غیر این صورت این کار غیر قانونی محسوب می شود و شهرداری می تواند ساخت طبقه اضافه را در هر مرحله ای که هست، متوقف کند و بنا به قانونی که هست می تواند آن بنا را تخریب کند.

پس قبل از هرگونه تصمیم برای ساخت یک طبقه اضافه، باید به فکر دریافت مجوز آن طبقه از شهرداری باشید.

ساخت اشکوب

ساخت اشکوب

مجوز ساخت اضافه طبقه: ساخت اشکوب اول باید این نکته را بگویم که اخذ این مجوز ساده نیست، پتینه چیست چرا که طبق بخشنامه ابلاغ شده در سالهای گذشته از طرف شورای اسلامی شهر تهران صدو رپروانه اضافه اشکوب ممنوع گردیده است و فقط در شرایطی که بنای ساخته شده ملک قبل از ۴۹ سال باشد، یا بدون پروانه و دارای پروانه قبل از ۴۹ سال باشد و یا اینکه پایان کار است یا بنا در مرحله بهره برداری است، همچنین بنای موجود تعیین تکلیف شده باشد؛ مجوز اضافه اشکوب صادر می شود.

 

اما به تازگی این بخشنامه لغو از سوی هیات عمومی دیوان عدالت لغو شد که مراتب طی نامه شماره ۳۶۰۸۳/۳/۳۱۷ مورخ ۱۰/۹/۸۸ از سوی اداره کل حقوقی به اداره کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه اعلام شده است، مناطق می‌توانند ضمن تشکیل کمیسیونی متشکل از معاون شهرسازی و معماری، رئیس صدور پروانه، رئیس نظارت فنی، رئیس طرح تفصیلی و نماینده حوزه معاونت شهرسازی و معماری با توجه به اختیارات قانونی و ضوابط مشخص شده  نسبت به صدور مجوز اضافه اشکوب اقدام نمایند.

مجوز اضافه اشکوب

همانطور که گفتیم، اخذ مجوز اضافه اشکوب برای ساخت یک طبقه اضافه واجب است.

شرایط اخذ مجوز اضافه اشکوب به قرار زیر است:

  1. مالک باید با داشتن سند مالکیت خانه و همچنین اصل و فتوکپی شناسنامه، درخواست گرفتن مجوز اضافه اشکوب را به شهرداری بدهد.
  2. مالک باید به واحد تاییدیه استحکام ساختمان در شهرداری رفته و پرونده‌ای در این واحد تشکیل دهد.
  3. پرونده تشکیل شده در واحد تاییدیه ساختمان به سازمان نظام مهندسی کشور فرستاده می شود تا استحکام سازه‌ مربوطه بررسی شود.
  4. کارشناسان به بازدید از ساختمان می پردازند و مساحت، عرض کوچه، وضعیت ملک و … را بررسی می کنند.
  5. بعد از تکمیل شدن بررسی کارشناسان، ساخت ویلا کردان نظر نهایی درباره وضعیت استحکام سازه‌ای بنا داده می شود.
  6. همه نقشه‌های ساختمان مورد بررسی کارشناسان قرار می‌گیرند. اگر از طرف خیابان، بالکنی موجود باشد، شهرداری از اداره برق در مورد آن استعلام می‌گیرد و در صورتی که از سمت آن ها مانعی نباشد و مجوز بدهند، مراحل بعدی تکمیل می گردند.
  7. درخواست کننده اضافه اشکوب باید برای طی شدن ادامه مراحل کاری، عوارض مربوطه را پرداخت کند.
  8. فرم بیمه و مبلغ پرداختی آن مشخص می شود.
  9. بعد از آن که تمامی مراحل بالا انجام شد، ساخت ویلای تریبلکس تنظیم درخواست اضافه کردن به طبقات ساختمان صورت می گیرد و پس از شماره گذاری و ثبت در دبیرخانه شهرداری، مجوز صادر می‌گردد.

۰۲۱۲۸۴۲۷۰۷۸ ارتباط با کارشناسان ما

مجوز اضافه اشکوب
مجوز اضافه اشکوب
مجوز اضافه اشکوب

 

ساخت طبقه دوم روی ساختمان کلنگی

طراحی ویلا گلخانه ای

ساخت طبقه دوم روی ساختمان کلنگی و دریافت مجوز برای ساخت اضافه طبقه، کار راحتی نیست، اشکوب طبقه چرا که این ساختمان ها صرفا محکم نیستند و ممکن از پس از ساخت به خاطر زن زیادی که روی طبقه اول وارد کرده اند،  تخریب شوند و خسارات زیادی را متحمل شوند. قبل از اینکار شما باید حتما با مهندسینی که تخصص دارند مشورت کنید و همچنین هنگام صدور مجوز، ساخت اشکوب بنای شما توسط مهندسین بررسی می شود تا در صورتی که خانه مشکلی نداشته و باشد و بتواند رو خانه ساخت اضافه طبقه را انجام داد. پس از احذ مجوز، بهترین راه برای ساخت اضافه طبقه، روش سبک سازی سازه است که باعث می شود بار اضافه باعث تخریب ساختمان نشود. همچنین امکان نصب ستون در ساخت طبقه اضافه نیز هست و شاید هم ضروری باشد. استخدام معمار تبریز شما میتوانید با ام دی اف دور تا دور ستون ها را تزئین کنید تا دکوراسیون داخلی، تداخلی ایجاد نشود. قبل از هر اقدامی حتما از مشاوره مهندسین و معماران قدیمی و با تجربه استفاده کنید.

اضافه طبقه سبک
اضافه طبقه سبک

 

مجوز اضافه بنا

اگر مجوز اضافه بنا برای ساخت اضافه طبقه دریافت نکرده اید، بهتر است دست بجنبانید. نمای lsf همانطور که قبلا هم گفتم عدم دریافت مجوز برای ساخت یک طبقه اضافه روی خانه شما، باعث تخریب و توقیف ساخت بنا می شود. عدم دریافت محوز بنا یک تخلف به حساب می آید؛ ساخت اشکوب اما این تخلف صرفا بدلیل عدم دریافت مجوز نیست. گاهی نیز ممکن است شما مجوز ساخت اضافه بنای یک طبقه را دریافت کرده باشید که باعث مزاحمت و به خطر افتادن جان همایسه های شما می شود.

  • جریمه تخلفات کمی

جریمه تخلفات کمی از جمله تخلفاتی است که ساخت طبقه اضافه روی ساختمان بدون مجوز از شهرداری و اخذ پروانه ساخت، ساخته شود. ویلا سازه lsf در این حالت شهرداری با توجه به ارزش معاملاتی ساختمان، نرخ تورم، قیمت روز و حتی مصالح بکار رفته در ساختمان، قیمت و بهای تخلف را محاسبه می‌کند. بر اساس همین فرمول املاک مسکونی بین یک و نیم تا ۳ برابر و املاک تجاری بین ۲ تا ۴ برابر جریمه پرداخت می‌ کنند.

  • جریمه تخلفات کیفی

 

جریمه تخلف کیفی از جمله تخلفاتی است که باعث به خطر افتادن جان کسی در هنگام رفت وآمد یا در حالت کلی، همسایه ها می شود. اگر خطری جان یکی از همسایه ها را تهدید کند، ساخت اشکوب در این صورت دستور تخریب بنا از سوی شهرداری صادر می‌شود.  زمانی که برای یک اضافه بنا حکم تخریب بنا صادر می شود، شهرداری موظف است قسمت‌ هایی از خانه یا ویلا که جزو اضافه بنا است را تخریب کند و هزینه تخریب بر عهده مالک است. لازم به ذکر است تنها در مورد تخلفات کیفی حکم تخریب صادر می ‌شود و اگر در تخلفات اضافه بنا موارد ایمنی، اصول شهرسازی، اصول فنی و بهداشت رعایت شود تنها پرداخت جریمه نقدی کفایت می‌کند.

۰۲۱۲۸۴۲۷۰۷۸ مشاوره رایگان با مهندسان ما

اضافه طبقه سبک

اضافه طبقه سبک

ساخت اشکوب

با توجه به تورم و افزایش هر روزه ی نرخ املاک، ممکن است برای شما هم سوال باشد که هزینه تخلف بر اساس تاریخ ساخت صادر می شود یا بر اساس نرخ روز این حکم صادر می شود؟  وزارت کشور برای رفع این ابهام بخش‌نامه را به شهرداری‌ها ابلاغ کرده است که بر اساس این بخش‌نامه اگر تاریخ احداث اضافه بنا مشخص باشد، جریمه اضافه بنا بر اساس همان زمان محاسبه می‌ شود اما اگر تاریخ دقیقی از احداث اضافه بنا مشخص نباشد مبلغ جریمه بر اساس نرخ روز محاسبه می ‌شود.

ساخت اشکوب

ساخت اشکوب

ساخت یک طبقه روی پشت بام

یکی دیگر از راه های ساخت اضافه طبقه، ساخت یک طبقه روی پشت بام است. می خواهید خانه و طبقه جدید خود را به سازه ارتقا دهید؟ فاکتورهای زیادی وجود دارد که شما باید قبل از برنامه ریزی برای ساخت اضافه طبقه در فضای زندگی خود در نظر بگیرید.  اولین راه این است که بررسی کنید و بدانید آیا خانه و ویلای شما مقاومت لازم برای ساخت اضافه طبقه را دارد یا خیر؟ ساخت اشکوب ساختار جدید به معنای فشار و وزن بیشتر بر روی زمین و همچنین بر روی ساختار موجود است. عامل دیگر این است که بدانید آیا می توانید راه پله ای را در ساختار موجود ایجاد کنید که بتواند شما را به طبقه جدید برساند. پس در ابتدا یک طرح تهیه کنید پس از بازبینی ملک و تأیید سازه در برابر مقاومت در برابر یک طبقه جدید،  با معمار و پیمانکار خود مشورت کنید و کار ساخت و ساز را شروع کنید. اشکوب طبقه اجازه دهید این دو در طراحی طبقه جدید از امکانات جدید نیز برخوردار باشند. ساخت یک طبقه اضافه باعث افزایش بنا و نیز زیبایی بیشتر خانه شما می شود و در صورتی که تعداد شما افزایش یافته است، ساخت اضافه طبقه بهترین راهکار است. به خصوص برای خانه های ییلاقی محبوب، ما می توانیم خانه های ییلاقی موجود را به خانه های بزرگتر دو (یا حتی سه) طبقه تبدیل کنیم.

ساخت اشکوب

ساخت اشکوب

از مزایای انجام این کار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تبدیل سریع خانه به خانه ای بزرگتر
  • سازه را مدرن می کند و آن را مطابق با مقررات مدرن ساختمان می کند.
  • یکی از دو طبقه اضافی را به خانه خود اضافه کنید.
  • شما ارزش قابل توجهی به خانه می دهید.
  • رنگ کنیتکس دیوار

همچنین شما می توانید فضاهای باز و بزرگ ایجاد کنید و از انعطاف پذیری در طراحی برخوردار باشید

ایجاد اتاق در پشت بام

یکی دیگر از روشهای ساخت اضافه طبقه و بزرگتر کردن وخانه و نیز استفاده بیشتر ا پشت بام خانه شما، روشی است که به طور فزاینده ای برای گسترش خانه شما مفید است و شما را به مدت طولانی درگیر نمی کنید. ساخت اشکوب این راه حل، استفاده از اتاق زیر شیروانی است.

سبک ترین سازه ۰۲۱۲۸۴۲۷۰۷۸ ارتباط با ما 

ساخت اشکوب

ساخت اشکوب

مزایای استفاده از اتاق زیر شیروانی:

  • سقف شما از نو ساخته شده و باعث افزایش عمر می شود.
  • فضای سقف شما مطابق با مقررات مدرن ساختمان خریداری شده است.
  • شما طبقه دیگری به خانه خود اضافه کنید.
  • شما به خانه ارزش می بخشید.
  • شما می توانید فضاهای باز و بزرگ ایجاد کنید.
  • خانه را انعطاف پذیرتر و کامل کنید.
  • از طراحی جدید در دکوراسیون خانه تان استفاده کنید.
  • نقاشی ساختمان نارمک

ایجاد طبقات اضافی می تواند به همان اندازه آپارتمان یا خانه های قابل استفاده باشد. ساخت اشکوب با این وجود قصد دارید ساختمان خود را به سمت بالا گسترش دهید، حتما با مهندسین و معماران با تجربه و کاربلد مشورت کنید.

ساخت اشکوب

ساخت اشکوب