طراحی ویلا

طراحی ویلا اویم شاهانه

طراحی ویلا

طراحی ویلا اویم شاهانه

درباره ما
_
دفتر معماری اویم شاهانه از سال 94 فعالیت های خود را در زمینه صنعت ساختمان سازی،طراحی ویلا و اجرای ویلا ، معماری، داخلی ، منظر، نما ، مسابقات معماری توسط مهندس رضاامیری تاسیس شد و تاکنون توانسته اند دو بار در مسابقات معماری المان شهری رتبه اول رو کسب کنند و ده ها طرح در سرتاسر ایران طراحی و اجرا شده است.

طراحی داخلی کاخ های اسلامی چگونه است؟

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۹، ۰۹:۲۵ ق.ظ | طراحی ویلا اویم شاهانه اویم شاهانه | ۰ نظر

طراحی داخلی کاخ های اسلامی

کاخ به معنای یک ساختمان بزرگ تزئین شده و محل اقامت باشکوه پادشاه یا امپراطور است.

در ایالات اسلامی ، کاخ مرکز به عنوان مجموعه خصوصی است که حاکم با خانواده اش در آن زندگی می کند و همچنین امور دولتی انجام می شود.

با این وجود دوره میانی در توسعه هنر اسلامی با موزاییک دلربا از ساختار کاخ منظره ای عالی از طرح های کاخ اسلامی ارائه می دهد.

http://p30better.parsiblog.com/Posts/43/15+%d8%a7%d8%b4%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d9%87+%d8%b1%d8%a7%d9%8a%d8%ac+%d8%af%d8%b1+%d8%ae%d8%b1%d9%8a%d8%af+%d9%88%d9%8a%d9%84%d8%a7/

کاخ الحمرا ، مروارید هنر اسلامی

کاخ الحمرا یکی از هفت عجایب جهان و یکی از سازه هایی که بالاترین سطح معماری را که تمدن اسلامی به آن رسیده است ، ساختاری مشابه با کاخ های سورئال در شب های عربستان نشان می دهد.

این طراحی کاخ در میان کاخ های قرون وسطایی با برنامه ریزی با شکوه ، لهجه های کاملاً تزئینی و بسیاری از باغ ها و چشمه های جذاب آن که در بالای تپه ای از خشت قرمز و جنگلی واقع شده ، مشخص است.

شرکت های طراحی داخلی

بسیاری از طرح ها از آیات یا شعرهای قرآنی که به سبک روان و آراسته سروده شده بودند برداشت شده بودند.

30 شعر پراکنده در سراسر الحمرا و همچنین نقل قول های دعا از قرآن ، کتابهای مقدس ، یادداشتهای ساخت و ستایش سلاطین که خوشنویسی کاخ است چنان سبک شده است که تشخیص آن از عناصر تزئینی دشوار است.

شرکت های طراحی داخلی

سبک  نمای کنیتکس رنگی mujeder است شامل جزئیات تزئینی متنوع و بیش از حد ، همچنین ساده و سبک است. همچنین تزئینات ظریف و توری مانند عربی ساخته شده با گچ و کاشی های رنگی در فضای داخلی الحمرا تزئین شده است.

بیشتر تزئینات نقش های هندسی ، انگور ، برگ ، گل ، درخت ، بلوط ، انار ، پوسته و گیاهان است که با لمس های پیچیده و شیک حک شده است.

1- کاخ Comares

در این قسمت از الحمرا که به کاخ Comares معروف است ، Salon de Comares وجود دارد و با متنوع ترین هنرهای تزئینی و معماری موجود در الحمرا آراسته شده است.

شرکت های طراحی داخلی

پنجره های دو قوسی اتاق را روشن کرده و مناظر خیره کننده ای را ارائه می دهند. نور اضافی توسط پنجره های مشبک قوس دار روی دیوارها تأمین می شود.

شرکت های طراحی داخلی

دیوارها با کاشی هایی با نقش و نگارهای پیچیده هندسی تزئین شده اند. سطوح باقیمانده با نقوش گچ بری کنده کاری شده پیچیده ای که در باند ها و صفحه هایی از الگوها و خطوط منحنی قرار گرفته اند ، پوشانده شده است.

2- کاخ شیرها

مشهورترین ویژگی کاخ توسط محمد پنجم در قرن 14 ساخته شد.

شرکت های طراحی داخلی

یک پاسیوی قوسی حیاط را احاطه کرده و حکاکی های ظریف گچی را که توسط یک سری ستون های نازک نگهداری می شود ، به نمایش می گذارد. دو غرفه تزئینی به حیاط واقع در محور شرق و غرب منتهی می شوند و برج سلطنتی پشت آن را برجسته می کنند.

شرکت های طراحی داخلی

Sala de los Mocárabes همچنین شناخته شده Muqarnas Chamber ، نام خود را از ساختار پیچیده ای از براکت هایی گرفته است که سقف طاقدار را بالا نگه داشته است.

3- کاخ پارتال

این کاخ یکی از قدیمی ترین کاخ های الحمرا است که در اوایل قرن 14 ساخته شده است و به عنوان del Portico نیز شناخته می شود.

رواق پنج طاقی مشرف به یک استخر بزرگ در مرکز باغ است. اتاق اصلی ، معروف به لاس داماس ، در برج ، پشت رواق واقع شده است.

شرکت دکوراسیون در ترکیه

تزئینات دیوار به طور معمول از یک تیرچه کاشی و قطعات بزرگ گچ تشکیل شده است ، و در ابتدا نازک های چند رنگ قاب چوبی است.

نمونه کارها طراحی کاخ Algedra را بررسی کنید.

  • طراحی ویلا اویم شاهانه اویم شاهانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی